Service og støtte

  • Kontakt oss hvis du vil ha hjelp med valg av produkt eller hvordan en installasjon skal utføres, så hjelper vi deg med å finne den optimale løsningen. Vi ber deg om å ha produktnummer/serienummer tilgjengelig ved all kontakt med Corroventa, slik at vi kan hjelpe deg på en effektiv måte. Alle maskiner har et typeskilt med serienummer, vanligvis plassert inne i filteret eller utenpå maskinen.

  • Installasjon

    Har du spørsmål om en installasjon eller trenger hjelp med valg av maskin eller materiale, men finner ikke ønsket informasjon i våre installasjonsveiledninger? Ta gjerne kontakt med oss, vi hjelper deg.

    Garanti

    Alle produkter fra Corroventa har maskingaranti på minst 2 år for konstruksjons-, material- eller produksjonsfeil. På visse produkter kan garantitiden utvides helt opp til 5 år for fast installasjon.

    Hva som ikke omfattes av garantien

    Corroventas garanti omfatter bare såkalte fabrikasjonsfeil. Dette omfatter ikke forbruksartikler som filter osv. Garantien omfatter heller ikke følgende:

    • Støt-, transportskader eller annen ytre påvirkning
    • Reparasjoner av produkter som er installert feil
    • Reparasjon av produkter som mangler serienummer eller innkjøpsdokument
    • Reparasjon av produkt som har blitt fylt med vann ved oversvømmelser
    • Reparasjon av maskiner som er endret på en måte som ikke er korrekt, eller som ikke er godkjent av Corroventa
    • Innhenting av maskin
    • Fraktkostnader til Corroventa

    Hva gjør jeg om et produkt går i stykker?

    Ring Corroventa hvis du har spørsmål eller problemer med et produkt. Ha alltid produktets serienummer tilgjengelig og en kort feilbeskrivelse ved kontakt. Alle maskiner har et typeskilt med serienummer, vanligvis plassert innenfor filteret eller utenpå maskinen. Hvis feilen ikke kan utbedres via telefon, må kanskje produktet repareres, men dette gjøres da etter avtale via telefon.

    En eventuell garantireparasjon må deretter utføres av Corroventas serviceverksted. Før du reklamerer på et ødelagt produkt, ber vi deg om å lese gjennom bruksanvisningen og om mulig kontrollere at alle innstillinger er korrekte. Kontakt oss for å få fastslått feilkilden og ta beslutning om tiltak. Dette for å unngå at feilfrie produkter kommer inn til service. Bruk om mulig originalemballasjen hvis produktet må transporteres.

    Transportselskapene erstatter ikke skader hvis produktet har vært dårlig emballert. For å lette feilsøking skal en grundig feilbeskrivelse følge med maskinen.

    Transportkostnader

    Frakt til og fra Corroventa betales av kunden. Hvis produktet omfattes av garanti, står Corroventa for returfrakten tilbake til kunden.