Vilkår for kjøp av produkter fra Corroventa innenfor de nordiske landene.
For å kunne gi kundene best mulig service ber vi alltid om produktets serienummer og en kort feilbeskrivelse ved kontakt. Alle maskiner har et typeskilt med serienummer, vanligvis plassert innenfor filteret eller utenpå maskinen. Hvis feilen ikke kan utbedres via telefon, må kanskje produktet returneres til Corroventa, noe som skjer på kundens bekostning. Viser det seg ved feilsøking at feilen omfattes av garantien, blir den reparert uten kostnad. Da vil Corroventa også dekke returtransporten til kundens kontor. Som standard påbegynnes alltid garantitiden ved leveringsdatoen fra vår fabrikk.
Ved en antatt garantisak som viser seg ikke å omfattes av garanti, debiterer Corroventa samtlige frakt- og servicekostnader tilknyttet saken. Corroventas garanti omfatter bare såkalte produktfeil. Dette omfatter ikke forbruksartikler som filter osv. Garantien omfatter heller ikke følgende:
For leveranser i Norden benytter vi fraktvilkårene FCA-Bankeryd Incoterms 2020. Det innebærer at ansvaret for godset går over til kjøperen når det er lastet for transport til kunden. Med mindre kunden har spesielt anmodet om egen transportør eller gitt spesielle instruksjoner om lasting og frakt, blir godset lastet og sendt med vår speditør på kundens risiko og bekostning.
Vår normale service er at vi tar oss av all spedisjonshåndtering for kunden, som bestilling av frakt, lasting av godset og utnyttelse av vår transportavtale. Vi debiterer så kunden transportkostnaden i forbindelse med fakturering av produktene.
Lossing av godset utføres normalt av lastebilsjåføren, og mottakeren må være forberedt på å stille med nødvendig assistanse og ha det nødvendige utstyret for å kunne losse godset (f.eks. palleløfter eller truck ved større gods). Hvis mottakeren ikke stiller med nødvendig assistanse ved lossing, forbeholder vi oss retten til å debitere kjøperen eventuelle merkostnader som oppstår.
Mottakskontroll skal gjøres av kunden. Synlige transportskader eller manglende kolli skal straks noteres på transportørens fraktseddel ved mottak. Kunden skal også rapportere dette umiddelbart til Corroventa. Skjulte skader (ikke synlige på emballasjen) må rapporteres til Corroventa senest innen 4 virkedager fra mottak av godset.
Vilkårene nedenfor gjelder som standard under forutsetning av at årsaken til returen ikke er en feil som er begått av Corroventa.
Dere kan alltid kontakte oss hos Corroventa hvis det er noe dere lurer på angående våre produkter eller løsninger. Har dere en utfordring med vann, fukt, lukt, radon eller skadedyr? Ta kontakt med vårt hovedkontor, så hjelper vi dere videre. översätt till svenska
This website uses cookies
Cookies ("cookies") consist of small text files. The text files contain data which is stored on your device. To be able to place some type of cookies we need your consent. We at Corroventa Avfuktning Aktiebolag, corporate identity number 556393-4669 use these types of cookies. To read more about which cookies we use and storage duration, click here to get to our cookiepolicy.
Manage your cookie-settings
Nødvendige cookies
Statistical cookies
Informasjonskapsler for annonsemåling
Ad measurement user cookies
Personalized ads cookies